zondag 25 september 2011

Verveling.

Hmm, je kent vast wel dit gevoel: verveeldheid. Ik heb er een hekel aan, vooral als ik heb zelf heb. Symptomen: ik ga overal (en aan iedereen) hangen, leunen, vervelend doen, heel (heel) veel klagen, zeuren en ander negatief geshit.. Het leven ziet er totaal niet meer rooskleurig uit, het is lastig en totáál onnodig. Er komt zelfs niks leuks op tv, alles is lelijk en niks zit mee.
Dóód vermoeiend allemaal, voor de mensen om me heen en voor mezelf. Op zulke momenten heb ik echt een gigantische hekel aan mezelf. Ik haat het heel erg als mensen mensen klagen, en probeer het zelf dus ook niet te doen. Maar als ik me verveel, dan komt er toch een doos in me naar boven, ongelovelijk! En het vervelendste (vind ik zelf dan) is dat ik het merk! Ik weet donders goed dat ik klaag over alles wat los en vast zit, en aangezien ik dat dus zoveel mogelijk wil voorkomen krijg ik een gruwlijke hekel aan mezelf. Dus ik geef het toe, ik ben écht een naar kind als ik me verveel!

Ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar ik verveel me nu. Vandaar al het geklaag hierboven. Blijkbaar ben ik wel in de stemming om een zeikpost te schrijfen (:
Gelúkkig zijn er genoeg manieren om de verveeldheid de baas te zijn! Het allerbelangrijkste middel tegen verveling is natuurlijk iets doen! Het ligt er wat je interesses zijn, maar dit zou misschien kunnen werken:

  • Ga iemand bellen! Het maakt geen bal uit wie, een vriendin, je oma, een klasgenoot, iemand die je al een poos niet meer hebt gesproken, kies er maar 1! Wat bij mij altijd helpt is kletsen. Probeer zoveel mogelijk te praten over het leven van diegene, niet over je eigen (zo voorkom je het geklaag).
  • Ik weet niet hoe het met jou zit, maar als ik me echt verveel, ga ik eten. Hoe ongezonder hoe lekkerder. Ik pak dan kauwgom, zo heb ik iets om op te kauwen, zonder dat je tonnetje rond word!
  • Heb je een huisdier? Dit klinkt wel heel barbaars, maar benut hem! Ga er mee spelen, laat het uit (ligt er aan wat voor die het is, in mijn geval een hond), maak er foto's van, doe er een dans mee of verzin wat anders mee!
  • Zeg niet tegen je moeder dat je je verveeld (of ze leest het van je gezicht af, dan ben je de spreekwoordelijke lul) want het antwoord van mijn moeder is standaard: Dan ga je toch je kamer opruimen? Nee mam, gewoon nee.
  • Ga op je computer en zoek leuke foto's uit! Herinnering zijn altijd fijn (zolang ze leuk zijn) en misschien vind je momenten die je helemaal vergeten was. Voorkom doelloos internetten, als je je vaste sites allemaal al 3 keer hebt aan geklikt kun je er vanuit gaan dat je niet verder komt. 
Hou vol, het einde van de saaie dagen is nabij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten