maandag 3 oktober 2011

Waarom hebben mensen altijd meer willen (of iets anders).

De titel moet eigenlijk worden afgesloten met een vraagteken maar dan is het net alsof ik een antwoord er op heb, wat helaas niet waar is. 

Hier begon ik over na te denken toen ik '' Wat is het weer heerlijk de afgelopen dagen zeg! Echt fijn, ik hoopte zo dat ik nog een keer buiten kon zwemmen, maar helaas is het zover ook weer niet gekomen.'' in dit blogbericht typte. Ik vond het zo negatief, en zeikerig, maar heb het toch laten staan omdat ik er wel zo over dacht.
Waarom willen mensen altijd meer dan dat ze hebben? Is het nou écht zo moeilijk om blij te zijn met wat je hebt of kunt? Dat viel me ook op toen ik een keer lotto weekend miljonairs keek. Iemand had heel veel geld en kon toen stoppen. Als hij dat had gedaan had hij dat geld gekregen, maar hij ging door. Toch proberen om meer geld te pakken te krijgen, en daardoor is hij heel veel kwijt geraakt omdat hij een antwoord fout had. En dan vond hij het ook nog super vervelend dat hij zoveel had verloren.
Ik snap het wel hoor, als je er toch zit, waarom zou je niet meteen voor het hoogst mogelijke gaan. En ja, ik zou ook liever 20 euro dan 15 hebben, maar is het niet een keer genoeg? En ga er dan al helemaal niet over zeiken!

Het zelfde is met het weer. Het is een poos koud en regenachtig weer. Iedereen gaat massaal verlangen naar de zon en warme dagen. Is het daarna eindelijk lekker weer, hoor je iedereen weer klagen dat het ook wel een paar graadjes minder mag!

Óf nog een paar meer natuurlijk! Zoals ik dus deed in de vorige blogspot. Hebzucht, was dat niet 1 van de 7 zonden?
Aan de andere kant, het zou ook niet goed zijn als er geen drang naar meer en naar verbetering zou zijn. Misschien is het nog niet zo'n slechte eigenschap.
Hugs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten